| att | jaga | sanningen |

/I wish I could save you
I wish I could say to you
I'm not going nowhere
I wish I could say to you
It's gonna be alright/
¯
detta är det enda jag vill säga dig, sätta mig riktigt nära & rita med fingret längs konturerna på ditt ankare.
be dig titta mig i ögonen & säga vad som är fel.
varför du inte besvarat mina sms & klickat mig när jag ringt.
har inte varit dig nära på nästan fyra veckor nu.
tom glömt hur din röst låter.
fast när jag tänker efter så har jag nog inte det, ditt skratt klingar i mitt huvud nu.
vill böja mig fram & hälsa på dina läppar.
känna efter ordentligt om fjärilarna i magen ännu finns kvar.
nu när jag spenderat nätter i någon annans säng.
gamla fjärilarna vs. dom nyfödda fjärilarna som kittlar mitt hjärta, eller?
kan fjärliar från två olika håll bo i magen samtidigt?
& är det verkligen fjärilar jag har i magen som använder mina revben till bur?
vill sova med min skind på ditt lejonhjärta & höra dig viska i mörkret att du älskar mig.
någonstans gör vi faktiskt det, älskar varandra på ett konstigt sätt.
& hur jag än hanterar alla dessa känslor som ryms i min kropp & gör mig glad, förvirrad & ängslig.
så kommer vi alltid fortsätta det.
även fast du krossat mitt hjärta en gång i tiden & gång på gång sårar mig.
så är du ändå min första kärlek, & min bästa vän.
detta är det enda jag vill säga dig, sätta mig riktigt nära & rita med fingret längs konturerna på ditt ankare.
be dig titta mig i ögonen & säga vad som är fel.
varför du inte besvarat mina sms & klickat mig när jag ringt.
har inte varit dig nära på nästan fyra veckor nu.
tom glömt hur din röst låter.
fast när jag tänker efter så har jag nog inte det, ditt skratt klingar i mitt huvud nu.
vill böja mig fram & hälsa på dina läppar.
känna efter ordentligt om fjärilarna i magen ännu finns kvar.
nu när jag spenderat nätter i någon annans säng.
gamla fjärilarna vs. dom nyfödda fjärilarna som kittlar mitt hjärta, eller?
kan fjärliar från två olika håll bo i magen samtidigt?
& är det verkligen fjärilar jag har i magen som använder mina revben till bur?
vill sova med min skind på ditt lejonhjärta & höra dig viska i mörkret att du älskar mig.
någonstans gör vi faktiskt det, älskar varandra på ett konstigt sätt.
& hur jag än hanterar alla dessa känslor som ryms i min kropp & som gör mig glad, förvirrad & ängslig.
så kommer vi alltid fortsätta göra det.
även fast du krossat mitt hjärta en gång i tiden & gång på gång sårar mig.
så är du ändå min första kärlek, & min bästa vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0