|jag | svär | att | jag | hörde | frälsningsarmén | sjunga | om | att | lämna | allt | bakom | sig | första | gången | jag | såg | dig|

helt plötsligt bräner tårarna bakom ögonlocken
rinner sakta ner till tonerna av denna fantastiska man 
tårar av längtan efter ett eget liv.
ett nytt.
nån annanstans.
läser om en som bytt sitt liv mot ett helt nytt i gbg
tack vare håkan.
hon berättar att hon nu upplevt allt det han sjunger om
på platser som magasinsgatan, kärlekslunden och gullbergs kaj.
fin finaste håkan.
din & min håkan.
¯
vill också uppleva allt det där.
bli kär (på nytt), dansa mig svettig på klubbar som faktiskt spelar bra musik
älska, hata, leva, dansa ännu mer, träffa människor med en annan syn på livet än jag.
jaa, bara träffa männsikor som man inte gått på samma gymnasium/dagis/högstadie med,
människor som man ingen aning om vilka dom varit tsm/dejat/legat/ med
nytt, jag vill ha nytt.
nya platser, nya smaker, nya ansikten.
¯
vet inte hur de här gick ifrån mina bränande tårar till en håkan-hyllning, men men
det skeva är rätt fint ändå

Kommentarer
Postat av: anna

oj fint skrivet! och tack :)



det är dte bästa jag gjort i livet lämnat min småstad och flyttat till gbg. ångrar inte en sekund.

2011-09-28 @ 07:23:46
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0