|men | jag | svär | att | varenda | fyllo | på | varenda | bänk | i | varenda | hörn | hälsade | på | oss | natten | jag | fann | dig|

jag satt på trottarkanten
förfrös händerna
utanför ett av stadens populäraste fik
du kom & möte mig med händerna långt nere i jack fickorna
klockan var för längesen ny dag
& jag hade varit på 18års fest utanför stan
vi hade aldrig träffats förut
aldrig pratat med varandra face to face
bara genom sms/msn/facebook
sen den dagen mitt i sommaren när du la till mig
efter att sätt mig på den där närbelägna pizzerian
¯
där & då efter den natten som vi spenderade med att prata, prata, prata,
skeda efter att ha trotsat våran osäkerhet & med att utförska varandras läppar,
blev vi någonting, som vi har under nu 1års tid försökt att definera
de blev starten på en berg & dalbana värre än balder
aldrig har jag gråtit, hatat & halft dött av hjärtesorg så mkt som efter den natten
men samtidigt har jag fått uppleva hur de känns att sakna någon tills man nästan går av,
eller hur glad man kan bli av att bara hålla handen öppet på coop extra,
eller hur det känns i magen när någon säger att den älskar en för första gången i sitt lilla liv
& framför allt hur det känns att för första gången inse att - 'herregud jävlar jag är kär'
¯
& idag är det 1år sen du möte upp mig den natten. 1år som tack vare alla turer & all drama, känns som 10.
men jag skulle för allt i världen aldrig göra den natten ogjord. j.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0