| måndags | barn |

vill bara leva i dimman
i den trygga dimman
som gör mig lugn & lycklig
med skyhöga klackar
öl i blod omloppet
& dunkande musik
som gör min tinnitus 10ggr värre
¯
bara skita i den yttre världen utanför
dimm ridån
svänga kroppen till höger & vänster
i våldsamt tempo
¯
den här grå vardagen gör mig sjuk
denna svensson-vardag
som jag är så allergisk åt så de är galet
¯
v.20
galet
de var väl nyss nyårsafton?
veckorna bara springer iväg
5 månader har jag spenderat i min bubbla
med fel sorts dimma i
den dimman som gör en allt annat än glad & lycklig
¯
men de är slut nu
de har jag besämt & känt
& de är de
på dig
på oss
bye bye
¯
men när man säger hejdå till gammal problem
dyker det alltid nya upp & klamar sig fast på min livslina
¯
snälla släpp taget tack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0