| kvar | i | nått | jag | lämnat |

utmattad av att hela tiden kämpa mellan
hjärta & hjärna
delad i två
kämpa emot
¯
skött mig så himla bra så länge nu
hållit mig på säkert avstånd
besöksförbud
men sakta men säkert
faller jag tillbaka i gamla mönster
en heroinist som får återfall
¯
& du gör allt inte särskilt mkt lättare
du känner också denna längtan
den som sliter mig i två
& gör mer praktsikt taget galen
du rör till
förvirrar
& jag följer med av bara farten
¯
orkar inte spela detta spel
hålla tillbaka
ljuga
hålla upp en fasad
försöka tyda dina ord & handlingar
när sanningen känns förbjuden & omöjlig
som att den inte duger
¯
allt är som en dålig tv-serie
& jag vill inte vara med mer
¯

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0