|på | en | betonglagd | äng | stod | vi | du | bad | mig | ta | kärlek | lätt | som | en | vind|

när eran film tog slut i mitten juli
fortsatte våran
våran som egentligen bara pausad mitt i
sen när du fegade ur & byte genre
¯
erat slut som jag väntat så många nätter på
väntat på att få skratta dig rakt i ansiktet
nu äntligen fick du känna den smärta som du gav mig
när du tryckte på pause den nyårsdagen
¯
men skrattet ute blev & alla hårda ord blev bara till en hes viskning
de var mitt medlidande du fick istället för hämnd
en kram istället för ett slag i ansiktet
¯
trots alla varnings-tecken & hårda ord från omgivningen
började vi umgås igen
försökte hitta tillbaka till lite ditt vi var
& vi lyckades med att bara vara
lyssna på håkan, kedjeröka, se på kassa filmer
bara vara ett stycke vänner med en mkt intrasslad historia
¯
de var karneval i staden där vi bor
vi hängde på din balkong som så många gånger för
vi kedjerökte sönder våra lungor & jag blev berusad på sliskit smultrons vin
du gick in för att byta låt
& jag viskade till C 'återfalll' med fyrtio tysta utropstecken
C nickade & log, för hon hade ju såklart redan sett det komma
¯
det blev mörkt, M & F kom förbi & vi gjorde oss redo att gå vidare
vi mötes i köket av olika anledning
& där & då spelade det som var rätt & fel ingen som helst roll
dina läppar möte mina
vi smakade som en blandning mellan smultron, snus & längtan
¯
jag sov i din säng den natten
sov i den sängen som jag hade lovat mig själv att aldrig komma tillbaka till
jag grät pga av ilskan jag kände mot mig själv för att ha brutit mina egna löften
grät när du besvarde mina frågor angående oss & er
din kudde blev svart & jag var kaos
¯
du sa otaliga gånger att du älskade mig & jag gav min tystad till svar
berättade att jag inte visste nånting längre
att de kanske hade gått för lång tid
att du tom kommit tillbaka lite för sent
det fanns någon annan där ute nu
du tröstade mig bara & sa att vi tar det som det kommer
¯
jag minns inte mer av den natten
förutom att jag tillslut accepterade ovistheten
& för första gången bokstavligt talat fick sova på ditt lejonhjärta
¯
sommaren blir snart augusti
& ibland sover jag ditt lejonhjärta
& ibland pratar vi hundra år i telefon
ibland hånglar vi utanför en stängd pizzeria mitt i natten
ibland dricker vi öl med mina vänner som nu även har blivit dina
ibland köper vi godis för 234kr tillsammans
ibland håller vi hand öppet på coop extra
ibland hörs vi inte alls
de kan gå en vecka eller 2 innan vi ses
ibland känner jag bara för att skita i allt & gå vidare
ibland vill jag döda dig för att du får mig ur balans
ibland vill jag gråta sönder då vi snart bor i olika städer
ibland vill jag skrika av lycka när jag tänker på när du sa att du tyckte vi skulle bo ihop
ibland vill jag bita tungan av mig när jag tänker på dom orden
& ibland, som idag, vill jag bara komma på ett botemedel till saknad
för idag J, som i Johan, idag driver saknaden lite mig till vansinne
¯
& nej vi vet fortfarande inte vad de blir av oss, om det blir något av oss överhuvudtaget
& nej vi vet inte vad som händer i höst
vi har inte kommit på några lösningar alls
& de kommer vi inte göra heller
för vi lever fortfarande efter 'vi tar de som det kommer'
& där är vi nu
i nuet.
¯

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0