| med | hjärtat | i | handen |

sökte en högre tjänst än min nuvarande
fick den inte.
anledning: liiite för ung & liite för lite jobb erfarenhet än den som fick den.
arbetslös efter årsskiftet.
gott nytt år.
¯
nya & gammal bokstäver dyker upp
& gör de ännu mera kaosartat i mina hjärt & hjärn trakter
förstår inte varför allt ska hända samtidigt?
vad straffas jag för?
varför visar alla intresse samtidigt?
varför visar andras ex intresse?
vad har jag som de vill åt?
vill dom endast röra till, förvirra, komplicera
så är de 1-0 till bokstäverna
high five bra jobbat grabbar
¯
men ändå växer känslorna på både rätt & fel sätt, baklänges & på tvären
men de enda organ som växer för den andra delen sitter länge ner än mitt blå lilla hjärta
blåmärken från slagen du gav
blåmärken jag har gett de själv
pga min egen klumpighet & svaghet
¯
ännu en gång har de finast organet tagit stryk för att jag bla förlättt er för fort
vågor inte stå & upp & säga ifrån
nöjer mej med att viska & hålla för öronen
hatar mej själv för de
nederlag
¯
hatar mej själv när jag ser besvikelsen i andras ögon när dom får reda på att jag redan förlätt
när dom förstår att jag är svagare än dom trott
när dom får se på riktigt att våran relation är redan för djupt rotad
för gammal för att kunna krackelera sönder helt
bara en liten spricka i taget
ni på ena sidan om sprickan & jag på den andra
själv
¯
vet att jag i ett svagt ögonblick önskade mer drama i mitt liv
ville leva mer som på tv
tyckte mitt liv stod stil & bara var
tråkigt & utan rörelse
jag visste inte då vad jag önskade
för en gångs skull fick jag vad jag önskade
& konsekvenserna hängde på som döda tysta skuggor
förpestade mitt liv med dess andedräkt & rörde om
¯
fick min trygga grund att börja svaja
mitt hjärta att dunka alldeles för fort
mina pengar att förvinna fortare & fortare
försökte köpa mej bekymmerslös
försökte med alla medel som gick för att få de hela att stanna igen
drack tills jag kräktes min magsäck ut & in
älskade hela livet i dimman tills jag slocknade
jobbade tills kroppen värkte för att slippa tänka på världen utanför
lokalens fyra skitiga väggar
¯
fortfarande svajar de
fortfarande ingen fast punkt att fästa blicken vid
fortfarande ingen lösning
inget slut
ingen början
ingen som vill ta över
städa upp efter mina felberäkningar
vara en klockare, starkare jag
& fixa mitt inre kaos med hjälp av en fungerande hjärna
¯
inget slut
ingen början
¯

Kommentarer
Postat av: millan

fint skrivet! <3

2010-10-03 @ 11:58:35
URL: http://vapenammunition.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0