|so | let's | play | again | play | again / amusement | park|

hatar samtidigt som att jag älskar att vara i denna karusell
karusell av känslor

i en karusel där jag sitter på en stor
mintgrön karusell häst av metall
som är så ofartbart vacker men så obekvämt att sitta på
de gör ont ända in i benmärgen.
ända in till skellet
men jag ändå sitter jag kvar
ignorerar tanken på smärtan som jag vet att jag kommer känna när jag kliver av
skrattar & känner vinddraget av farten när karuselern åker
runt runt runt
farten ger mej ett pirr i magen som både gör mej rädd & galen
farten blir en del av mig




jag tittar mej omkring
ser att de finns andra vacka karusell-djur i karusellen
jag kliver av min karusell häst
vacklar fram & förösker hålla mej kvar medans karusllen fortsätter
runt runt runt
sätter mej på en rosa flamingo istället
förundras av dess vackra ljusrosa färg

men efter bara några glada varv
får jag syn på en elefant
jag tar mej ditt & stiger på
på elefanten känns de som att de går fortfare
farten river & sliter i mig
men jag bara skrattar & sträker ut mina armar mot skyn



/Från pariserhjulets skelett av trä och sten/

Jag blickar bakåt på den mintgröna karusell hästen
känner att den ropar mig
jag är inte sen att ge efter
klättrar mej vant tillbaka

väl på hästen igen börjar karusellen gå läskigt fort
min mage börjar vända sej ut & in
min hjärna får spel
hjärtat pumpar frenetiskt
plötsligt orkar jag inte hålla mej kvar
jag slungas ut från karusellen
i ögonrvån ser jag en cirkel av ljus i rörelse
som snabbt försvinner från min näthinna när jag landar
på asfaltens grova yta
svart är nu färgen jag ser


/Jag hänger envist kvar/

en tid efter
har skadan som ostakommit av mitt fall
nästan läkt klart
jag smyger mig fram till den blinkande karusellen igen
frestelsen är för stor

fast jag vet att jag absolut inte borde
kliver jag på & ljusgul giraff
karusellen börjar återigen snurra
runt runt runt
tänker att denna gång ska jag hålla i mig ordentligt
karusellen börjar komma upp i perfekt fart
jag njuter & ler
får syn på mig sjäv i en av dom diamant formade speglarna i karusellen mitt
ser mitt ansikte som är fullt av skrupsår & plåster
jag ser trasig ut
skärrad
men jag bara blundar åt min speglbild
& fortsätter åka med karusellen
runt runt runt


Kommentarer
Postat av: NOLL -

så himla fint. puss

2010-03-16 @ 11:32:01
URL: http://ifwinterends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0