| nytt | hopp | ny | glans | nya | ögon | nya | slag

skönt att få spendera en kväll i goda vänners lag utan din ande flåsar mej i nacken. skönt att kunna dricka vätska med hög promille i utan att tänka tanken att man kanske ska använda sina sista ören på att smsa ett hej till dej. kanske berode de på att jag var för trött efter en långs arbete som jag inte ägna dej en enda tanke. eller kanske var för att du inte längre bor under mitt tunna skin längre. som en parasit. eller kanske var pga att mina ögon tittade i någon annans inatt. nån annan som fick som fick mitt hjärta att slå friska & lätta slag ist för annars, när slagen nästan slår sönder min bröstkorg. innefrån & ut. /tur att kroppens viktigaste organ sitter bakom galler/ fint att få tillbaka ist för att enbart ge & ge. fint att känna att chansen finns. fint att känna att man är kapten över sitt eget liv för en stund. våga krama. länge. våga visa. jag. skönt att känna att jag är skadad men ändå inte helt trasig rakt igenom. i alla organ. ändå.
vill så himla gärna bege mej till en festival nästa vecka.
en uppe i norr pga av hjältarna & hjältinnorna som ska spela där, bland fylla & mygg.
eller en annan nere i dom småländska skogarna pga av sällskapet. besökarna.
men jobb säger stopp & jag får snällt stanna hemma.
inte okey.
skönt att få spendera en kväll i goda vänners lag utan din ande flåsar mej i nacken. skönt att kunna dricka vätska med hög promille i utan att tänka tanken att man kanske ska använda sina sista ören på att smsa ett hej till dej. kanske berode de på att jag var för trött efter en långs arbete som jag inte ägna dej en enda tanke. eller kanske var för att du inte längre bor under mitt tunna skin längre. som en parasit. eller kanske var pga att mina ögon tittade i någon annans inatt. nån annan som fick som fick mitt hjärta att slå friska & lätta slag ist för annars, när slagen nästan slår sönder min bröstkorg. innefrån & ut. /tur att kroppens viktigaste organ sitter bakom galler/ fint att få tillbaka ist för att enbart ge & ge. fint att känna att chansen finns. fint att känna att man är kapten över sitt eget liv för en stund. våga krama. länge. våga visa. jag. skönt att känna att jag är skadad men ändå inte helt trasig rakt igenom. i alla organ. ändå.
vill så himla gärna bege mej till en festival nästa vecka.
en uppe i norr pga av hjältarna & hjältinnorna som ska spela där, bland fylla & mygg.
eller en annan nere i dom småländska skogarna pga av sällskapet. besökarna.
men jobb säger stopp & jag får snällt stanna hemma.
inte okey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0