| she | will | be | loved |

de var en lördags eftermiddag i din soffa.
jag hade varit själv en stund i din lägenhet
du skulle fixa en grej innan din match
& dina föräldrar var ute med era hundar
när du kom hem igen hittade du mig liggandes där
på mage med sn framför näsan
"vad läser du om?"
frågade du & la dig över mig & kysste mig i örat
"om att 2011 kommer bli ett ovanligt lyckligt år enligt astrologerna"
svarade jag
du kysser mig igen, nu i nacken bara för att retas
du vet mycket väl att det är i nacken jag är som kitsligast
¯
vi degar framför youtube ett tag
lyssnar på band, som enligt mig är dåliga,
men enligt dig, helt fantastiska
jag vill lära mig tycke om dom
för din skull
men det kommer jag nog aldrig göra
¯
jag kollar min fb & vi skrattar åt allas patetiska & onödiga uppdateringar
loggar in på blogg.se av gammal vana
"har du blogg?"
utbrister du
ja svara jag
du frågar
"vad handlar den om?"
"om allt & inget"
svarar jag
¯
ville på ett sätt då, att du skulle lägga adressen på minnet
gå in sen & läsa i mitt innersta & all min nakna ärlighet
som den här bloggen faktiskt speglar
& förstå
¯
men samtidigt inte.
rädd för vad du ska tycka
bli rädd för just min nakna sanning
rygga tillbaka
tänk om du blir rädd när du inser
hur mycket du redan påverkar mig
hur fast jag redan är
hur besviken jag blir när jag ringer
men det bara blir signaler utan ord
när du svarar kort
& inte ens säger hejdå innan du loggar ut
när jag märker att det är något
men du tiger istället för att säga vad
¯
din mamma kommer hem igen
du käkar inför matchen
& jag dricker te i "min" mugg
innan vi packar ihop
& säger hejdå
din mamma säger
"hejdå martina ha det så bra"
jag ler & svarar
"hejdå vi ses nog snart igen"
hon
"jaa de tror jag med"
jag ler ännu större
¯
snö & kalla läppar
jag känner ditt lejonhjärta slå
innan vi säger hejdå
& den vanliga
"jag smsar dig sen" frasen
du smsar aldrig efter matchen
du ringer istället
& som vanligt dör jag en lite grann
när ditt namn dyker upp på skärmen
går en lycklig död till mötes
¯

Kommentarer
Postat av: emma

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh fint. dör.

2010-12-18 @ 19:57:46
URL: http://ewatson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0