i den vita minnes lådan

tittade i en låda idag
en vit låda som jag har under min säng
jag kallar denna vita låda för
"minnes-lådan"
de är där jag lägger alla mina minnen
när dom inte får plats i mitt huvud
ganska smart tycker jag
där bland alla minnen ligger oxå
gammla favo-strumpor,
alla hjärtans dag kort,
bio biljeter,
tekningar,
mina mjölktänder
massa roliga brev från jull (fniss),
konsert biljeter,
dagböcker,
etc etc
listan kan göra hur lång som helst
& så ska jag vara riktigt ärlig
så vet jag faktiskt inte vad som finns i botten
ni förstår, denna låda har jag haft så länge jag kan minnas.
de ligger även lite konstiga grejer i den oxå
som tex gammla tandborstar.

idag när jag skulle ha rensat denna låda
på onödiga minnen som inte betyder något längre
så satt jag ist & fnissade åt alla små lappar
som kastast över halva klassrummet på fysiken
små lappar med frågor om kärlek, pojkar
& förbjudna tonårs kyssar
sånna dära lappar som man skrev när man
var 13/14 år & trodde att allt cirkulerade kring
att ha dom rätta märkeskläderna,
att vara kompis med dom coola
& om att skaffa sig sin första egna pojke.
så ist för att rensa den vita minnes-lådan
så nöjde jag mej med att läsa lite
fina lappar & brev ist
& tänk vad mkt man har varit med om
i sitt snart 18-åriga liv!
tänk vad många nätter men har legat sömnlös
& tänkte på alla oändliga kärleks-problem man hade som 14-åring
jag satt & log till tanken på den flickan jag var då,
prinsessan på borgis som levde på dom där små stunderna
när hocky-klassen ropade & vissalde efter henne i korridorerna
jag behöver väl inte nämna att denna flicka även var tvungen
att gå förbi dom fram & txb flera gånger
pga av uppmärksamhets-kicken?

jag fortsatte att gräva i lådan på jakt efter flera minnen att skratta åt
i de övre lagret som bestod va papper & urklipp i lådan
så låg ett A4 vikt på mitten
pappret var inte alls knögligt som alla andra pappersbitar i lådan
nej detta såg nytt ut jämnfört med allt annat som har minst 2år på nacken
när jag veklade upp pappret så veck jag mej dubbelt
& slängde mej i sängen
mitt hjärta börja dunka
& ett stort tandställnings-leende spred sej på mina läppar
haha jag kunde inte annat än skratta åt bilden på pappret
för de var en bild,
en bild på en människa
en bild på en person
en bild på en person som får mej helt snurrig & sådär lagom knasig
bilden var en bild på b.
åh jag kommer ihåg än idag exkat när & hur vi skrev ut den bilden
de var för ungefär exakt ett år sedan på sportlovet när jag bodde hos Jull
ja de var hon som skrev ut den
hon hade tröttnat på att jag satt & dreglade ner hennes tangentbord
åh vad jag tyckte den bilden på b var snygg!
han var snyggheten själv enligt mej
jag kände mej så fånig när vi skrev ut den kom jag ihåg
& även nu ett år senare kände jag me lika fånig igen
men kom igen liksom, skriva ut en bild på b! haha
& jag som just suttit & skrattat åt den flickan jag var då
då jag var 14år & obotligt förtjust i varje kille som rörde på sej
men de blev alltid en förälskelse på håll
jag var alltid en beundrare & bevakre på avstånd
inte som alla andra som sa vad dom kände, blev upphånglade & lyckliga
& nu 4 år senare så är jag helt annurlunda men samtidigt exakt likadan,
shit jag har ju inte ändras ett dugg!
fortfarande bara trånar & trånar jag men kommer aldrig till skot
de finns alltid nåt som hindrar mej, alltid en liten hacke
de jag vet idag & de jag inte visste då är att den lilla hacken är mitt ego
mitt ego är så stort & skört att jag inte kan hoppa utan att vara så säker på att jag landar mjukt
kan inte chansa & ser vart de leder.
måste hela tiden skyda mej så jag inte blir bränd & sårad

men idag fick jag en tankeställare när jag hittade den bortglömnda bilden b
jag måste göra nåt för att få de jag vill ha, måste börja chansa ist för att sitta & beklaga mej
för b är ju alltid där, anntigen i en låda under en flickas säng lr på ett fik på öster
& jag är trött nu på att b är en parantes i min vardag samtidigt som han är ibland hela min värld
jag vill att han ska bli min vardag på riktigt, på heltid
att jag ska leva i hans liv & han i mitt
att vi ska leva tsm i ett & samma liv
vill ha såndär äkta kärlek som på film
så nu måste jag försöka gömma den där osäkra 14åringen som jag har inom mig
& ist plocka fram den där bruden som får de hon vill ha
den där bruden som ploppar fram ibland, men alldeles för sällan när de gäller kärlek
& jag tror att de kanske kommer att gå
jag vågra tro på att de kan hela vägen
med lite tur, hjälp & massa mod så går de nog hela vägen en dag
vill ni vara med & hjälp mej?



Kommentarer
Postat av: nillijus

åh, vad fint skrivet martini, och helt rätt inställning nu :)

självklart ska jag försöka hjälpa dig, vid varje tillfälle jag får ;*

PUSS

2009-01-18 @ 14:51:27
URL: http://percie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0