nothing can compare to when you roll the dice and swear your love's for me


jag vet inte längre vad jag vill. vart jag ska. kan inte få mig själv att våga. vågra bara skriva meningslösa ord till någon annan. nån jag har i reserv. sålänge. ist för att skriva meningsfulla ord. till just dig.
fan. de bara går inte. jag hittar på ursäkter. blundar.
& just ikväll känns allting extra meningslöst. som de så ofta gör när klockan precis slagit ny dag. ikväll när alla problem, grusade förhoppningar & bakslag. blir en ända stor seg sörja som kladdar ner mitt inre & gör de fegt & fult. måste sluta ha så stora förhoppningar på allting. de slutar ändå alltid med att gud står & skrattar mig rakt i ansiktet när andra väljer andra för mig. sånna som är bättre, lättare. Just praying to a God that I don't believe in.
& din tystnaden gör mig galen. men de fattar inte du. din tystand äter upp mig innefrån nästan lika mkt som den äter upp dig. eller den har nog redan ätit upp hela ditt inre nu.
medans jag bara ståt & sett på.
att man aldrig kan lära sig att göra de man verkligen ska.
& jag vet att allt kommer kännas hundra gånger bättre imorn. de vet jag ju. men ändå kan jag inte tillåta mig själv att somna & vakna till en enklare verklighet. nej. jag vill klaga. & tycka synd om mig ikväll. länge. & mkt.
om ändå någon kunde förstå. Breathe in the air if you care

Finley Quaye & william orbit - "Dice"

låten är såklart med i världens bästa serie, o.c.
tänkt att en serie kan beröra & påverka någon så mkt.


Kommentarer
Postat av: madelene

hade en likadan kväll igår, kanske inte samma saker som rör sig i våra huvuden, men definitivt samma känslor. och konstigt hur allt kan kännas så bra igen när det är ljust ute.

2009-08-13 @ 09:52:50
URL: http://maddesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0