| heart | vs. | head |

_när bubblan du levt i dom senaste veckorna
sprängs
går sönder med ett slag i magen pga den hårda sanningen
går i bitar & sliter med dig upp till ytan
du visste att den här studen var på väg
så många gånger som du tänkt att livet är alldelses för fint just nu,
snart måste de ta slut ändå
du har känt den flås dig i nacken i flera veckor nu
sitta i den kvava luften & på en gräsplätt, mitt i stan
& blanda dina chockade tårar med R's mjuka päls
få omfamningar & tröstande ord
men inget hjälpte då, nu
är så förbannat tom
tom tommare tommast
tänkt att de skulle göra så här ont
har sagt så många gånger att när jag kommer se dig med någon som inte är jag,
kommer jag dö
& de gjorde jag också
fast 10ggr om
& nu var de inte ens mina ögon som såg
nu var det mina öron som fick höra att de redan hänt
undrar om hon sov på min plats eller om fick sova på din plats, längts in mot väggen?
är min tanborste kvar i din tandbortsmugg eller är den gömnd eller slängd?
håller du också fast henne i sängen när hon säger att hon måste gå upp & till jobbet?
ligger du vaken om nätterna, stirrar in i maskroslampan & tänker på henne?
eller på mig?
hatar henne i smyg
& de mina undrar vad jag vill & vet,
säger att jag inte vet nånting förutom att jag inte kan vara utan våra nätter tillsammans
tänkte härom dan på bussen mot jobbet, hur de skulle vara att börja om
men någon ny,
lära känna en ny, sova i nån nys säng,
ta reda på vad han har på mackan & om han har balkong
& om han stör sig på min konstanta rökning & mina spontana as garv
kände då att jag vägrade
orkar inte börja om
vill inte lära känna någon annan
skeda någon ny, med en ny skäggstubb kittlandes i nacken
nej
vill enbart alltid sova i din säng
på din arm & lägga hakan min i din nyckelbens skål
men nu är jag istället uppe alldeles för sent för att gå upp kl 06 imorn, igen
& är bara så jävla tom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sättet du skriver på berör,känns och får en att tänka på ett stört sätt. Bra stört.

2012-08-01 @ 21:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0