| 60 | frågor |

1. Hur gammal är du om fem år? 26. h e r r e g u d
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Systeryster som hoppar runt på kryckor istället för att vara i skolan pga fotbolls skada, säger ju att fotboll är helt världelöst & livs farligt.
3. Hur lång är du? 162.8 cm. exakt.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? såg 'svensson, svensson'-filmen med Jozze & Céline i fredgas när vi inte orkade gå ut & dricka öl. Jozze sov under hela filmen med sitt huvud i mitt knä. mys.
5. Vem ringde du senast? J.
6. Vem ringde dig senast? J.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? 'gulligt av dig å messa å fråga. jag slänger iväg ett mess så fort den envise ungen kommer ut :*' från jossebosse
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms, har telefonskräk, hatar att ringa & svara i telefon. urk.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? inget av de, endast förlovade.
10. När såg du senast din mamma? nyss, eller nu. hon sitter brevid mig i soffan.
11. Vilken ögonfärg har du? mööööörk mörk bruna.
12. När vaknade du i dag? första gången när klockan ringde 11:45, skulle gå upp & kolla på Kent's presskonferans, men låg kvar & snoozade till 13:30 istället... hehe
13. Vilken är din favoritjulsång? 'last christmas' med Wham!
14. Vilken är din favoritplats? alla platser, gator & ställen i Nävekvarn, bästa! Halmstad's stränder. Gotland & London.
15. Vilken plats föredrar du minst? cocktails and dreams, sämsta utestället nånsin. väntrum, bara för att jag är så dåliga på att vänta. hmm annars kan jag inte komma på något annat ställe jag ogillar.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? ingen som helst aning. men föroppningsvis & troligtvis bor jag utomlands & har barn. karriärmässigt hoppas jag att jag har ett kreativt jobb.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? mörkret! var livrädd för att mörka gubbar med läskiga ögon som jag trodde stod & lurpassade på mig i mörkret. ibillade mig även att det gick små läskiga gubbar på mamma & pappas balkong bakom gardinerna. hatade också att cykla hem själv om nätterna/kvällarna, & gör fortfarande, i mörkret på vägar & stigar utan gatlysen. trodde alltid att de skulle dycka upp något/någon på mitten av den smalaste stigen där det inte gick att vända. så jag var alltså rädd för mörker & läskiga gubbar. lite som nu också.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? min tokiga syster som varit övertrött & alldeles galet rolig hela dagen.
19. Hur stor är din säng? 120 ensamhets centimeter som ibland kan förvandlas till 120 centimeter som är perfekt för två.
20. Har du stationär eller bärbar dator? bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? utan. endast i trosor.
22. Hur många kuddar har du i sängen? åtta stycken...
23. Hur många landskap har du bott i? ett stycke landskap
24. Vilka städer har du bott i? bara i den jag bor i nu, om man ens kan kalla den för stad, snarare by.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota, går som oftast barfota, hatar strumpor. älskar ifs skor... barfota, skor 50/50
26. Är du social? lite smått översocial, ja.
27. Vilken är din favoritglass? mjukglass med tuttifrutti strössel, lakritspuck & twister
28. Vilken är din favoritefterrätt? jaa säg nån efterrätt jag inte gillar? skulle kunna leva på enbart efterrätter.
29. Tycker du om kinamat? det lilla jag testat gillar jag, så som friterad kyckling med ris, nudlar & vårrullar. hatar dock wookade grönsaker.
30. Tycker du om kaffe? tillsammans med cola, vin & öl, är de det bästa som finns i flytande form.
31. Vad dricker du till frukost? kaffe, te eller jucie.
32. Sover du på någon särskild sida? i min egen säng, på höger sida, nästan alltid farligt nära kanten. annars vill jag helst sova innerst.
33. Kan du spela poker? tror jag kommer ihåg hur man gör.
34. Tycker du om att mysa/kela? gillar att mysa med människor jag tycker om & att kela med typ kaniner.
35. Är du en beroendemänniska? tror inte det, blir alldelses för lätt rastlös för att vara det.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? nej, men jag vet att Victoria Silvstedt & Fares Fares fyller år på samma dag som jag.
37. Vill du ha barn? absolut. 2 eller 3 - en flicka & en pojke eller två flickor & en pojke.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska & typ 5 ord på franska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej & tur är väl det.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? HAVET.
41. Vad spenderar du helst pengar på? helt klart öl & kläder
42. Äger du dyrbara smycken? inga smycken som är dyrbara pengamässigt, men har smycken som är dyra för mig personligen så som guldhalsband jag fick när jag döptes & ringar jag fått av min mormor.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Bigbrother, Ringer, 90210 & Projekt Runway såklart.
44. Kan du rulla med tungan? nepp.
45. Vem är den roligaste människan du känner? alla mina vänner är helt fantastiskt roliga, men alldra roligast är nog Jozze för att hon alltid lyckas råka ut för så knäppa grejer.
46. Sover du med gosedjur? har halva barbapappa familjen liggandes under sängen som är tänka att ligga i sängen, om det inte vore för att mina åtta kuddar tar upp alla plats.
47. Vad har du för ringsignal? Iphonen-signalen “marimba" fruktansvärt tråkig & förvirrande då alla med Iphone har den, men Julie skulle hjälpa mig med nån app så jag kan få ha en egen vald låt ist.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? yes, ligger i sådär tvåhundrafjorton banankartonger på vinden.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? förra årets peace and love festivalband runt min högra handled.
50. Flirtar du mycket? oj, nej inte medvetet iaf, men är nog en rätt flörtig som person i think.
51. Kan du byta olja på bilen? öh nej, vet inte ens hur man kör en bil så.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? nej jag vet ju som sagt inte hur man kör, varken fort eller långsamt.
53. Vilken var den senaste boken du läste? 'guccikrigaren' av jenny gucci
54. Läser du någon dagstidning? läser SN ibland.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? nej, men på en månadstidning, ELLE
56. Dansar du i bilen? ajemen, de händer mer än ofta. brukar även göra ett & annat av mina berömda trumsolon!
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? East FM, alltid. finns ingen annan radiostation som håller måttet.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? --------
59. När var du i kyrkan senast? i höstas, när Céline sjöng i kyrkan under alla helgona gudstjänsten. & innan det på midsommar när Sebbe & Josse gifte sig
60. Är du lycklig? JA!
Bästa film: Amelie från Montmartre och Life Aquatic.
Bästa tv-serie: Lost.
Regissör: Wes Anderson.
Favoritskådespelare: För tillfället tycker jag Chloë Moretz, hon är underbar.
TV-serier jag följer: Just nu är det Bored To Death, Up All Night, Glee, How I Met Your Mother, Big Bang Theory, Mad Men och Once Upon A Time.
Komediserie: Vänner ar nog den jag sett allra mest (var SÅ kär i Ross när jag var 12), men jag avgudar Flight of the Conchords.
Mest romantiska filmscen:
Skräckfilm: Tittar inte på skräckfilmer för jag förstår inte det roliga i att vara rädd. De läskigaste jag sett var när jag såg Jurtjyrkogården 1 & 2 som tolvåring på mitt landställe och kunde inte sova på en vecka ungefär, samt den svenska filmen Sleepwalker som jag fortfarande knappt kan tänka på utan att få ångest.
Min favoritfilm när jag var liten: Varghunden. Sett den cirka tusen triljarder gånger.
Hetaste skådis: RYAN GOSLING. Jag får ont i kroppen bara av att prata om honom.
Hetaste svenska skådis: Gustaf Skarsgård.
Bästa svenska film: Fucking Åmal.
Bästa filmdjur: Aslan givetvis.
Bästa tecknade film: Min granne Totoro.
Bästa Disney-film: Aladdin.
Basta filmscen: Sekunderna när Danny Zuko vänder sig om på skolgarden och ler med cigaretten i mungipan.
Basta scen i en TV-serie: Den här, åh gud:
Basta TV-serien i år: Big Loves sista säsong. Slutet var. helt. magiskt.
Film crush: Johnny Depp som Wade Walker i Cry Baby, John Travolta som Danny Zuko i Grease och Val Kilmer som Nick Rivers i Top Secret.
TV serie crush: Finn i Glee, Jordan Catalano i Mitt Så Kallade Liv och Jemaine Clement i Flight of The Conchords.
Om jag skrev en film: Skulle den få vara vardagsvanlig med okommenterade magiska element samt inslag av sång. Och hysteriskt mycket hångel, i långa scener utan klipp.
Favoritgenre: Wes Anderson-quirky.
Film du ser framemot: nya Trollkarlen från Oz, Quentin Tarantinos western-film, samt Wes Andersons nästa projekt.
Bästa kärlekspar:
Bästa film i år: Först tyckte jag Midnight in Paris men sedan kom Drive och då hoppade den upp till första platsen. Men sedan såg jag Tree of Life, och har aldrig blivit så tagen av en film på flera år. Hetsgrät min tröja dyngsur. Den var något av det mest magiska jag sett. Vet att många tycker den är knäpp, och den är ju väldigt speciell. Speciell och alldeles underbar.
Vem skulle spela dig: Jag älskar Kirsten Dunst så jag tar henne. Är inte så lik någon kändis alls, får aldrig en sådan där “gud vad du är lik..” av folk.
Vem skulle va din motspelare: Val Kilmer runt 1984, tänk filmen Top Secret. ÅH.
Forsta filmcrush: Stålmannen. Sedan Danny Zuko.
Film-soundtrack: samma svar som favoritfilmerna, både Amelie och Life Aquatics soundtrack är strålande.
Tv-serie-soundtrack: Flight of The Conchords, så himla roligt:
1. Hur gammal är du om fem år? 26. h e r r e g u d
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Systeryster som hoppar runt på kryckor istället för att vara i skolan pga fotbolls skada, säger ju att fotboll är helt världelöst & livs farligt.
3. Hur lång är du? 162.8 cm. exakt.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? såg 'new year's eve' med syster idag, i soffan under mysigt duntäcke.
5. Vem ringde du senast? J.
6. Vem ringde dig senast? J.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? 'gulligt av dig å messa å fråga. jag slänger iväg ett mess så fort den envise ungen kommer ut :*' från jossebosse
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms, har telefonskräk, hatar att ringa & svara i telefon. urk.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? inget av de, endast förlovade.
10. När såg du senast din mamma? nyss, eller nu. hon sitter brevid mig i soffan.
11. Vilken ögonfärg har du? mööööörk mörk bruna.
12. När vaknade du i dag? runt kl 12 av att min chef ringde & frågade om jag ville jobba på fredag.
13. Vilken är din favoritjulsång? 'last christmas' med Wham!
14. Vilken är din favoritplats? alla platser, gator & ställen i Nävekvarn, bästa! Halmstad's stränder. Trosa.
15. Vilken plats föredrar du minst? cocktails and dreams, sämsta utestället nånsin. väntrum, bara för att jag är så dåliga på att vänta. hmm annars kan jag inte komma på något annat ställe jag ogillar.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? ingen som helst aning. men föroppningsvis & troligtvis bor jag utomlands & har barn. karriärmässigt hoppas jag att jag har ett kreativt jobb.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? mörkret! var livrädd för att mörka gubbar med läskiga ögon som jag trodde stod & lurpassade på mig i mörkret. ibillade mig även att det gick små läskiga gubbar på mamma & pappas balkong bakom gardinerna. hatade också att cykla hem själv om nätterna/kvällarna, & gör fortfarande, i mörkret på vägar & stigar utan gatlysen. trodde alltid att de skulle dycka upp något/någon på mitten av den smalaste stigen där det inte gick att vända. så jag var alltså rädd för mörker & läskiga gubbar.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? min tokiga syster som varit övertrött & alldeles galet rolig hela dagen.
19. Hur stor är din säng? 120 ensamhets centimeter som ibland kan den förvandlas till 120 centimeter som är perfekt för två.
20. Har du stationär eller bärbar dator? bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? utan. endast i trosor.
22. Hur många kuddar har du i sängen? åtta stycken...
23. Hur många landskap har du bott i? i ett stycke landskap
24. Vilka städer har du bott i? bara i den jag bor i nu, om man ens kan kalla den för stad, snarare by.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota, går som oftast barfota, hatar strumpor. älskar ifs skor... barfota, skor 50/50.

26. Är du social? lite smått översocial, ja.
27. Vilken är din favoritglass? mjukglass med tuttifrutti strössel, lakritspuck & twister
28. Vilken är din favoritefterrätt? jaa säg nån efterrätt jag inte gillar? skulle kunna leva på enbart efterrätter.
29. Tycker du om kinamat? det lilla jag testat gillar jag, så som friterad kyckling med ris, nudlar & vårrullar. hatar dock wookade grönsaker.
30. Tycker du om kaffe? tillsammans med cola, vin & öl, är de det bästa som finns i flytande form.
31. Vad dricker du till frukost? kaffe, te eller jucie.
32. Sover du på någon särskild sida? i min egen säng, på höger sida, nästan alltid farligt nära kanten. annars vill jag helst sova innerst.
33. Kan du spela poker? tror jag kommer ihåg hur man gör.
34. Tycker du om att mysa/kela? gillar att mysa med människor jag tycker om & att kela med typ kaniner.
35. Är du en beroendemänniska? tror inte det, blir alldelses för lätt rastlös för att vara det.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? nej, men jag vet att Victoria Silvstedt & Fares Fares fyller år på samma dag som jag.
37. Vill du ha barn? absolut. 2 eller 3 - en flicka & en pojke eller två flickor & en pojke.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska & typ 5 ord på franska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej & tur är väl det.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? HAVET.
41. Vad spenderar du helst pengar på? helt klart öl & kläder

42. Äger du dyrbara smycken? inga smycken som är dyrbara pengamässigt, men har smycken som är dyra för mig personligen så som guldhalsband jag fick när jag döptes & ringar jag fått av min mormor.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Bigbrother, Ringer, 90210 & Projekt Runway såklart.
44. Kan du rulla med tungan? nepp.
45. Vem är den roligaste människan du känner? alla mina vänner är helt fantastiskt roliga, men alldra roligast är nog Jozze för att hon alltid lyckas råka ut för så knäppa grejer.
46. Sover du med gosedjur? har halva barbapappa familjen liggandes under sängen som är tänkta att ligga i sängen, om det inte vore för att mina åtta kuddar tar upp alla plats.
47. Vad har du för ringsignal? Iphonen-signalen “marimba" fruktansvärt tråkig & förvirrande då alla med Iphone har den, men Julie skulle hjälpa mig med nån app så jag kan få ha en egen vald låt ist.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? yes, ligger i sådär tvåhundrafjorton banankartonger på vinden.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? förra årets peace and love festivalband runt min högra handled.
50. Flirtar du mycket? oj, nej inte medvetet iaf, men är nog en rätt flörtig som person i think.
51. Kan du byta olja på bilen? öh nej, vet inte ens hur man kör en bil så.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? nej jag vet ju som sagt inte hur man kör, varken fort eller långsamt.
53. Vilken var den senaste boken du läste? 'guccikrigaren' av jenny gucci
54. Läser du någon dagstidning? läser SN ibland.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? nej, men på en månadstidning, ELLE
56. Dansar du i bilen? ajemen, de händer mer än ofta. brukar även göra ett & annat av mina berömda trumsolon!
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? East FM, alltid. finns ingen annan radiostation som håller måttet.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? skrev upp mellan vilka tider jag ska jobba på fredag i min kalender.
59. När var du i kyrkan senast? i höstas, när Céline sjöng i kyrkan under alla helgona gudstjänsten. & innan det på midsommar när Sebbe & Josse gifte sig
60. Är du lycklig? JA!

listan lånad av: 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0