a break down in public

en tårfylld morgon bjöd denna fredag på
de blev alldelses för mkt på gympan
& jag orkade inte le ett till fake-leende
så när våran gympa-lärare frågade hur de va
så brats att allt & jag började grina
tusen & åter tusen svarat tårar
samtidgt som jag skakade som ett asp-löv
hade från början tänkt att inte dra upp allt de onda
men hon fick mig säga allt jag så länge velat ha sakt
allt jag stängt in & de jag blundat för & låsas glömt
bara lämnade sitt gömställe & hoppade ur min mun
& orden & tårara ville aldrig ta slut
jag var som en vattenfall som just släppts fri
& jag förvandlades till en svullen zebra i ansiktet

vet att jag måste ta tag i allt,
för min egen lyckas skull
men de är så svårt, så svårt
jag är så rädd för att de ska vara förgäves,
att jag ska bli ännu mer sårad, sviken & lämnad
att ingen förstår & att allt i slutändan bara var mitt fel
nåt mitt huvud har hittat på
att mitt hjärta spelat mig ett dåligt spratt
I can't handle all this mess


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0