| it's | just | another | lovely | Sunday |

vakna av den alltid lika envisa mobil larmet efter endast knappt 5h sömn
klockan visar 07:30
känna tygden av en kattkropp på din höft
dricka ett glas vatten med lite pizza rester från igår
packa ihop helgens pinaler i din slitna kappsäck
gå upp, ut & ur porten
traska den 23min långa promenaden till bussen hem
gena över gräsmattor fulla av den här hösten första söndags frost
dimma, tidig sol & sällskap i öronen
helt själv på hela busstationen & helt själv på bussfärden hem
titta på alla dessa vackra höstlov som jag bara inte kan sluta beundra & tjata om
cykla dom 2,5km hem från bussen
mötas av tystnaden
tröttheten trycker bakom ögonen
men väljer några timmar av serier-tittande istället för mera sömn
efter 3 avsnitt
frukost
koka kaffe & ägg, bre mackor
mer frukost än jag äter på en månad tillsammans ändå
läsa sn från dagarna jag inte spenderat hemma
lyssna på fläkten, kaffebryggarens brus & äggkockans tickande
bege sig tillbaka till din trygga zon
upptäcka att klockan bara är halv 11
ett till avsnitt & nu omelett & sen lite ny höstluft
_sunday i adore you today ++++++++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0