| be | mine |

en av många anledningar till varför Robyn är min stora kärlek. vilken kvinna. vilken text. vilket performance.
Kommer ihåg en kall, ensam natt på min första festival, hultsfred 08. Sista natten bara minuter efter jag stått & gråtit till Håkan var det dax för Robyn. det var så kallt den natten. alla sluddrade om minusgrader & borttappade ragg. jag stod mitt i smeten. själv. pga idioter till vänner. men de spelade ingen roll. jag blev kär ändå. kärare än nånsin den natten. hela festivals vistelsen gav mig så mkt kärlek. till livet. musiken. speciellt svensk live musik. de var dom dagarna i början på juni som jag för första gången jag stiftade bekantskap med underbara Markus Krungeård. han som senare skulle bli 'min' Markus.
den resan fick mig att förstå att de största är musiken. att de är på festivaler jag hör hemma.
Robyn var såklart fantastisk den där natten. sista akten på festivalen. mitt 15 åriga hjärta dog & återuppstod när hon spelade låten ovan. då även akustik. världens bästa låt/text som blir tom ännu bättre såhär naken.
världs historians bästa stick:
(I saw you at the station,
You had your arm around what's-her-name
She had on that scarf I gave you
And you got down to tie her laces)

'Cause you never were, and you never will be mine
(You looked happy, and that's great)
No, you never were, and you never will be mine
(I just miss you, that's all)

Kommentarer
Postat av: elin

åh älskart!

2010-10-27 @ 18:07:46
URL: http://elinwahlberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0