| a | reflection | from | a | dejected | face |

andra panik-ångest attacken på 19 höstar
andnöd & tusen svarta högljuda tårar
på en toalett under jord
i en lokal där jag slitit sen jag skrek som en förtidigt född på ett flak på stadens gator
¯
jordens finaste kollegor som jag ser mer än min egen mor
frågar med oro i blick vad de är som hänt?
& oron byts till tvivel när jag svär att det inte har hänt nåt
jag är lika förvånad som ni att jag sitter här
uppriven, trasig & på väg att drunkna
tänker jag i mitt kaos till sinne
¯
när ångest har lakt sig som en tät dimma över mitt tidiga skimmer
& tårarna tagit slut försöker jag få mitt randiga ansikte i fas igen
men som vi alla vet så kan inte en zebra tvätta bort sina medfödda ränder
hur mycket man än vill
¯
lyckas ta mig igenom dagen återfalls-fri
vilket jag hade gett mig fan på att klara
fortfarande kapabel till att segra över mitt mindre jag
¯
en mycket fin vän tar mig sedan under sina vingar
spenderar eftermiddagen/kvällen i lägenheten som har utsikt över hela stan
culturum, sunlight, västra klockis, skidbacken
balkongen täckt med 30cm snö
morgonens tårar känns flera ljusår ifrån
även om dimman inte riktigt skingrat sig helt
men 80-tals hits, vin & omtanke gör det iaf lättare att känna igen sig själv
¯
bestämmer mig hux flux för att göra mitt 17åriga hjärta lyckligt
spenderar några spontana timmar med en bokstav
som i nästan ett år alltid funnits med i texter liknande denna
men de var då de
i ett helt annat liv
& de kändes
spelar ingen roll att man velat detta i år & dar
när det är förbi, försent & fjärils-fritt
så är det verkligen det
¯
men mötet med en puls-ökar från förr
fick mig iaf att förstå vad mitt 19åriga hjärta
verkligen
slår
för
¯
väl tillbaka i verkligen
tänkte jag & min syrke-sparv att varför dricka ett glas vin hemma
när man kan dricka white russian & fira födelsedags barn
på stället som äger våra helger, hälsa & ekonomi?
dra på sig kvällens andra skin & fara med våran nya lyx favorit
räddaren i nöden från kalla snöstorms promenader, taxin
¯
träffa alla & ingen
var så där tokigt jobbigt lycklig & försökte få in att morgonens tårar & kvällens lycka
båda hänt inom loppet av samma dygn
tackade ist gode gud för att tellus vakter inte släpper in pojkar med för "hög" promille halt i blodet
& att o'elarys gör motsatsen
¯
äntligen få den närheten som jag saknat i två berg o dals veckor
& alla ville ha del av min lilla lycka
hälsa, fnissa & presentera sig som 'martinas bästa vän'
tänk vad många bästisar man kan ha samtidigt
underbara, välbekant ansikten som jag avgudar blev ett virr varr av nya för en annan
¯
klockan var som vanligt inte på min sida & sprang ifrån mig totalt
plötsligt sa min syrke-sparv att va dax att för lilla mig att dricka upp, nyktra till
inför hemvägens kamp mot yrsel & snöstormen
¯
jag blåste runt i snön i motsatt håll än tänkt
men som ändå är den enda håll mina fötter vill ta mig mot
¯
jag fick tom be dig att nypa mig i armen
kunde inte förstå att de var din axel jag skulle få sova på
min motligt höga promille halt gjorde mig sådär läskigt ärlig
jag berättade ingående vad som gått igen mitt huvud där bland all samlad ångest
för du om någon vet
hur de känns att nästan drunkna
du svarar att det är okej att nästan drunkna
för efter det finns det bara en väg till ytan
upp
¯
berättar även om fjärilarna som bor i min bröstkorg
& även om du inte lika bra med ord som jag
förstår jag att du gillar mina fjärilar
& att du oxå har ett par under din hud
04:14
¯

Kommentarer
Postat av: madelene

himla fint skrivet :) och nu blir jag nyfiken vem det handlar om, hihi :)

2010-11-29 @ 08:23:30
URL: http://lillasystermadelene.blogg.se/
Postat av: tove

:*

2010-11-29 @ 20:58:18
URL: http://silentfilms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0