fredag: "natten vi kysste all skit vi gått igenom här adjö"



Våran Håkan-resa började med att Anna & Jag åkte upp till sthlm med buss tidigare än dom andra. Vi tog 11.15 bussen upp för att hinna shoppa, mysa & springa på stan innan Håkan, skolan kan man ju gå i nån annan dag tyckte vi.


Efter att äntligen hittat en toa (kissnödig hela bussresan upp, ingen hit!) så fikade vi i Gallerina.


Andie åt världens goaste morotskaka! & vet ni, när vi satt där, tror ni inte att dom spelade La Roux "In For The Kill" på cafét! & senare så spelade dom MGMT "Electric Feel" oxå. Yeah!


Efter att shoppat & sprungit runt i Gallerina & på Drottninggatan så käkade vi pasta & sallad i Gallerina. High five vi är nyttiga, ibland^^


Andie lekte turist vid Plattan!


Såhär glada var vi för att vara i Sthlm!


Sen möte vi upp Nilljus & Tönt. Då började vi traska ner till djurgårdsfärjan & efter mkt om & men så kom vi fram & fy fan de blåste på vägen ditt, "håll i hatten" bokstavligt talat!


När vi efter mkt väntan kommit över till Grönan, mötte vi upp killaran & så var de bara vänta på att de skulle bli vårat nr så vi kunde få köpa inträdes-biljett. De var 200 nr före oss, yey! Men sen kom de en trevlig tant & gav mej hennes nr-lapp som hon inte behövde & vet ni på den var de nr 30 & de var nr 20 som betjänades just då, så helt plötsligt var de bara 10 nr kvar, vilken lycka!


När vi kom in på själva Grönan så var de bara att ställa sej i nästa kö, toallet-kö & bankomat-kö. Men de gjorde inte så mkt när man har så här snygga kompisar, sexi Tönt yeah!


sexiTönt & sexiTobias


Andie lekte turist igen tihi :*


Sen möte vi upp fina Emma & köpte kaffe & popcorn.


40 min innan ställde vi oss för att vänta på Håkis, vi hade inget behov av att stå längst fram & trängas så vi stog rätt långt bra men med bra space & utsikt, men de skulle ju självklart bli smäre som alltid när man är på konsert, men men.


När kl äntligen var 8 kom lilla Håkis & hey vilket jävla helvets bra drag! De var trångt, varm & svettigt men samtidigt var de underbart fint, galet bra & fantastikt att stå med sina finaste vänner & få skrika med i OCH DE SKULLE JU VA DANS, DANS, DANS!
Men samtidigt som man blev så där härligt lycklig så fick man kramp i hjärtat mellan varven oxå. N sa att hon aldrig vara med om en konsert som var varit en sån berg&dalbana & jag håller med. För hjälp vad jag fick svårt att andas & ont i hjärtat när Håkis spelade "jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig" & jag fick skrika med i OCH JAG SKÄMS FÖR ATT SÄGA ATT DU ÄR KVAR I MIG. & då förstog jag att så är fallet. Nilljus bild


Åh vet ni, när jag hörde introt till "Klubbland" trodde jag seriöst att jag skulle svimma & dö på riktigt! Herregud vilken lycka jag bara skrek & skrek & hoppade & hoppada & dog lite iaf. Hjälp, får gåshud bara jag tänker på de. & så avslutade han med "nu kan du få mig så lätt" med enbart piano. Åh den låten som jag så många gånger lyssnat på medans jag legat på mitt tonårs-rums golv & stirrat i taket till.
Håkis var fin som snus & de finns så mkt jag vill berätta för er men de går liksom inte. Men ni, mina finatse frön som var med mej vet hur jävla bra de var. Min andra Håkan-kosnert slår min första i hästlängder.


När musiken tystnat & Håkan sakt åt oss att hålla hårt i våra drömmar (H jag lovar dej, de ska jag) så sa vi hejdå till Emma & gick till Andies pappa som skulle köra hem oss, efter en himla massa väntande i kö ut från Djurgården ( -äre kö????) så var vi äntligen på väg mot Nypan. Självklart tog de 2sek innan T somnade på min axel & N med huvudet i handen. Men jag roade mej med att sjunga med min sönder skrikna hals till gammal 60-70-80-klassiker. När vi kom ut på E4:an så bytte Andie till en Kent-bland skiva som hon & jag hade allsång till, medans dom andra två sov vidare. När kl blev 00.00 & ny dag sjöng Joke Berg: OCH SOM JAG ÖNSKAR ATT DU VAR HÄR NU, JAG VILL BARA HÖRA DINA HJÄRTSLAG. Min favorit del i en av mina favorit kent låtar. Tajming. Vid halv1 somnade jag i min säng. ♥
 

Kommentarer
Postat av: tovetönt

( -äre kö????)

hahaa bästa ju!

2009-09-08 @ 17:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0