| back | to | the | city | where | my | heart | lives / cousin's


I går förmiddag steg jag & syster på buss 710 med destination Trosa. Hem till vårat andra hem. Dit där vi spenderat alla sommar, jular & framför allt höstlov, inget höstlov utan ett besök till Trosa sen vi var små kottar. Där här gången skulle vi hem till våran underbart knasiga moster. Vi skulle nämligen vara barnvakt åt våra 4 kusiner; Min ögonsten Filippa 8, Fredrik 13, My 13 & Hugo 6.


Vi ägnade kvällen med att färglägga i Lippas målarböcker, busa, stutsa, fnissa, bygga rymdskepp, leka med Hugos mjukis hammar-haj med tillhörande hammar-haj bebis, jag lagade tacos till 5 hugriga magar, (tur att man fick expert hack hjälp av Floppen) skrattandes jaga Fredrik över hela kök & vardagsrum, leka med maten & slutligen gosa i soffan framför Robinson.

Jag har alltså ägnat helgen med de som måste vara de mysigaste som finns att gosa, mysa & skratta med sina egna kusiner. Att få titta på Hugo när han sover med sin haj tryckt mot magen, få lukta på Lippas mjuka hud som för mej luktar trygghet. Att ha spring tävling med Fredrik nedför trappan & inse att han lätt vinner. Komma på sej själv att le åt igenting. Koppa ifrån omvärlden, min riktiga värld, helt & bara vara med små människor som avgudar en & jag dom.


När vi vaknade var de första advemt. Efter frkuosten traskade vi ner till torget där de vankades julmarknad. Efter 2 timmars trängsel & två döskalle berlocker & en svampbob mapp rikare, var de dax att säga hejdå & bege sej på buss 710 hem igen. Till tråkiga, kalla Nyköping.


Nu ikväll sitter jag här själv i mitt hus, en stor kontrast till går kvällen då de var fullt av glada ansikten runt om kring mig. Jag dricker vanlij te & äter gammla chips, omringad av ljus & snart ska jag sätta i mig en lussebulle.
Fin första advent mina frön ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0