första mars

FÖRSTA MARS today & idag fyller min älsklings kusin Filippa 8år, shit tänk, de var ju typ nyss jag gick runt med henne i liggvagnen & nu har hon ju börjat skolan & allt! Som sakt, tiden är min värsta fiende ibland!

Igår så var jag hemma hos Säll med Jenny & Julle, vi kollade på Mellan som var sjukt dålig igår, ja vi slänger in alla dåliga bidrag i en & samma deltävling, då blir alla nöjda & glada, right? suck.

Julle drog hem vid 10, men vi 3 som var kvar kollade på Wallender, lr ja, kollade & kollade, koncetrationen & intresset var ju inte på topp direkt, Jenny & Säll masserade varndra & jag satt & snackde skit på msn. Men efter att tag försökte vi verkligen titta på filmen, men eftersom att vi inte hängt med från början så blev de mest bara förviring från vårna sida, som vanligt alltså ;) Skrämnde upp oss gjorde vi oxå, eftersom att man sitter med ryggen mot massa höga fönster när man sitter i soffan hos Säll, så blev vi as skraja för minsta lilla skugg/reflektion som kom på fönstrerna, som egentligen kom från tv:an. ^^ Säll: - Får jag sitta i soffan med er? Jag är rädd, jag är ju längst & då kommer dom skjuta mej först!

Efter filmen fastnade vi framför Tjuvlyssnat! Åh de måste vara världens bästa tidsfördriv, vi satt helt fastklistrade & bara garavde åt folks dumhet hur länge som helst! Bästa förfest-tricket!


Buss 809 mot Gullmarsplan

En kille och två tjejer ~17 pratar om killens nya hund.
Killen: Jag ska lära den allt jag kan!
Tjej 1: Haha, det blir ju inte mycket inte!
Tjej 2 nickar instämmande.
Killen: Joo fan, jag ska lära den matte! Tänk va coolt om jag ba "vad är 10+5?" och så skäller den fem gånger!
Alla blir tysta.

Buss 471 mot Slussen

Två platinumblonda fjortistjejer ~16 sitter och diskuterar sin dag. Tjej 1 verkar lite nedstämd.
Tjej 2: Men hur mår du egentligen gumman?
Tjej 1 (gravallvarligt): Alltså, jag vet inte... Jag kanske måste ta en bloggpaus.


Rådmansgatans tunnelbanestation

Två tjejer ~14 dricker läsk och pratar om någon kändis signatur på burken.
Tjej 1: Alltså, jag fattar inte hur de orkar sitta och signera varenda Colaburk!
Tjej 2: Meh, du fattar väl att de inte sitter där hela dagen och signerar!
Tjej 1: Jaha?
Tjej 2: Det är ju någon som signerar åt dem!


Centrala Göteborg

Två hårdsminkade fjortistjejer ~16 sitter och pratar om den ena tjejens pojkvän.
Tjej 1: Alltså, jag tror ja ska göra slut med han...
Tjej 2: Men vaddå? Du brukar ju alltid prata om hur jävla söt han är?
Tjej 1: Joo... Men han är så jävla tråkig, vi träffas ju aldrig, han håller bara på och övar med det där jävla bandet!
Tjej 2: Men varför har du inte snackat med han bara!
Tjej 1: Aa, men jag har inte haft tid än, jag tränar ju dans fyra gånger i veckan för fan!


Skola, Skaraborg

Två tjejer ~15 står vid sina skåp och pratar om vad deras uppsatser i svenska ska handla om.
Tjej 1: Skulle du skriva om Steven Tyler?
Tjej 2: Mmm, tror det. Vad ska du ta?
Tjej 1: Jag funderar på att skriva om Elvis...
Tjej 2 (skiner upp): Jaa! Gör det! När folk pratar om honom, jag bara: Va? Elvis?! Man vet ju knappt vem det är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0