resumé av v.30

Nu var de ett tag sen jag skrev här igen, får mina svakor ibland när de inte blir något inlägg på en hel vecka. Men jag har varit upptagen med att leva, bada, umgås, skratta, bio, tandläkar besök & jobbjobbjobb! Men framför allt har jag varit upptagen med att Living the dream! ^^

I måndag tex, då hade jag verkligen en underbar dag! Först åkte jag in till stan för att möta upp med Nilljus & Andie. Andie & hennes mamma hade hittat en perfekt lägenhet som blev deras den eftermiddagen så vi alla super glad över de såklart. Vädret var great den dagen oxå. Vi drog en trevlig men kort runda på stan innan vi gick till Huldas & käkade goda sallader/varm macka, mumsi. Sen drog vi & hanadlde massor av popcorn & godis, innan vi gick in & satte oss på våra platser i biosalen för att se på Harry P.! Filmen var bra tycker jag, eftersom vi hade hört att den skulle vara svin dålig så hade vi låg förväntningar, så de var nog tack vara de som vi tyckte den var bra. Men väldigt lång var den & de hände inte så mkt i mitten & helt plötsligt hände allt de där på slutet, som jag nog inte ska säga högt om de är nån som inte sett filmen/läst boken, & sen tog filmen slut, utan strid & begravning & allt! Men men. Rolig var den iaf & de är kul att dom har blivit så pass gammla att dom fooling around i filmen hela tiden, sweet (snuggling: dagens ord)

Efter filmen drog vi hem till Näve & sen hem till Anna de vi blev bjudna på tårta då Annas mamma fyllde år! Lille hängde på oxå, hjälp vad jag saknat den pojken hade då inte sett honom på 2veckor! Iaf vi satt där i nån timme & myste & pratade skit. Efteråt gick hem till mig & hämtade badkläder, möte upp med Jimmi, sen nattbade jag & Lille, as skönt faktikst!

Åh den där måndags kvällen var underbar, lika underbar som hela förra sommaren var. Jag var 100% lycklig den kvällen. Hade saknat den dära känslan i magen som jag får när jag är i nävekvarn på sommaren när jag går med dom jag skulle kunna döda för mitt på bil-vägen på väg för att ta ett dopp mitt i natten. Jag kännde mej upprymd, lycklig & trygg, den bästa känslan man kan känna i think.

På tisdagen, efter 4 timmars sömn tog jag halv8 bussen in för att gå till tandläkarn. Satt vid slottet & läste en timme & höll på att frysa ihjäl när solen gömde sig & sen satt jag & drack te på Coffie house i en timme, sen gick jag till tandläkarn, var där i 10min sen åkte jag hem igen med halv11 bussen. Meningslös morgon.

Onsdagen, Torsdagen & Fredagen jobbade jag 9.45 - 18.00. Började varje morgon med att gå upp kl6, ta halv 8 bussen in, sitta vi slottet & läsa & äta macka, gå in till jobbet när vi öppnar fika-rummet vid 8, sitta där & dricka te & snacka skit & sen jobba hela dagen, sen vänta på bussen i 40min, åka buss, cykla hem, äta mat, dö.

Igår kväll, (fredag) när jag äntligen jobbat klart mina 3 jobbiga men ack så roliga dagar, så åkte jag hem, byta om & sen åkte jag hem Lille, vi snackde skit i en timme, sen tog vi oss hem till Henke där även Tess var & hey vad jag saknat den tösen, har inte sett henne sen midsommar, skandal! Så vi satt där utomhus i de sköna kvälls-vädret, drack öl & vin & pratade minnen & lyssande på musik, en mysig förfest. Någång senare så gick vi vidare ner till Parken, där The Boppers skulle spela, Tess fixade grattis-biljetter så vi trasakde in. Jag letade upp mina päron som blev väldigt glada men överaskade att se mig där! Så jag satt & pratade med mamma & Åsa ett tag innan jag, Tess & Lille ställde oss framför secn, med Tess mamma & syster mfl, när dom började spela. & sen började vi ösa! ahaha kan typ 2 boppers låtar men vi twistade & dansade loss som aldrig förr ändå & fy fan vad jag garvde! Jag älskar när man är helt uppe i sig själv & bara dansar & flaxar till musik som aldrig hört förut. Åh vad jag älskar att dansa, synd att de blir alldelses för sällan på äldre dar! Mitt i under vårat flaxande & garvande så stog Elb mitt fram för mig & sa hej & herregud vad jag blev glad att se henne helt sjukt! Kramade sönder den stackars bruden! Nu saknar jag fan min klass ännu mer:'(.  När dom spelat klart var vi helt genom svettiga, så jag & Lille badade vid gästbryggan, kallt men skönt. Vi var inne en sväng till i parken innan vi gick hem igen. Underbar kväll. ♥


bild: tess & lille på väg hem i fredgas natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0