Jag muckar gräl med allt det där jag också vill men inte törs



allt är svårt & fel & konstigt men samtidigt är de fint, härligt & bra. fint med bekräftelse. men ibland blir jag rädd. när de blir för mkt & jag blir någon annan. nån som du tror att jag är. tur att jag är en sån bra skådespelare. annars hade du upptäkt att rollen jag spelar för dej bara är lögn. men jag vill ju egentligen vara den där rollen jag spelar. släppa taget & bara flytta med. flytta med dej.  Men det får duga i natt för båda vet att, det här betyder ingenting. & ibalnd vill jag bara skita i dej, för jag känner att de skulle vara finare om du ville ha mitt inre ist. inte bara de som dina ögon ser. men självklart kan jag inte de. för du alldelses för spännande & farlig. för svår att motstå. fast att du gör mej till någon annan & inte ser mej som alla andra ser mej. åh detta ständiga krig med mej själv. att aldrig hjärta & hjärna kan tycka samma sak nångång Hela livet var ett disco, men hur kunde det bli så svårt?

När allt är upp & ner & ner upp så ska man lyssnar på markus. markus med hans fina gröna ögon, fina röst & underbara texter som de ibland känns som han skrivit om mej. men ibalnd hjälper inte ens markus. då får man slå sej i anskitet & läxa upp sej själv & göra en förändring. ja en förändrig ska jag fixa. men inte nu. inte idag. Du har tänkt tillräckligt, tänk inte mer


Markus Krunegård - Hela Livet Var Ett Disco 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0