| dravel | & | skeva | strider |

för att allt är lite skevt
¯
för att min internet uppkoppling slutat existera
vilket gjort att jag istället jobbar ihjäl mig
åker på roadtrip
cyklar fort, fort med armarna i luften
dansar mig svettig
& men aldrig låter promile-halten
göra mig sådär galen som sist
inte släppa kontrollen
¯
för att du döck upp bara sådär
en lördag, på jobbet
& gjorde mina händer till skakande asp-löv
kära nån
att en människa kan påverka en annan så
så sjukt att de gör ännu ondare
för jag trodde ju att de var över
jag hade ju träffat en ny
mött läppar som inte fick mig att tänka på dig med desamma
känt mig nästan hel igen
men nej
¯
idag ringde du som du brukar göra sådär 1-2ggr i veckan typ eller så
men genom telefonen blir händer inte skakiga av... jaa nu vad de är
kärlek, nervositet
så att bara höra din röst går helt okey
men sen mötes vi utanför jobbet
hängde ett tag som vilka döingar som helst
men ändå inte
tystnaden som sa så mkt mer
¯
ville berätta om mina skakiga händer
men visste inte hur jag skulle formulera mig
jag sa att vi måste ses oftare
det tyckte du med
vi skulle försöka ses innan jag far till borlänge
¯
vi kramades länge hejdå
& din lukt gav mig alltid en knyt näve i magen av saknad
¯
fan fan fan fan
¯
för att allt är lite skevt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0