|and | I'll | never | love | again | boy | you've | left | me | speechless|

& helt plötsligt stod du bara där
alla mina sinnen gick på högvarv
jag svarade glatt & vant på dina artighets frågor
av bara farten
¯
vänta nu
jag skulle ju vara arg på dig
för de är ju det jag är
¯
men när du äntligen stod där framför mig
face to face
flög all ilska iväg
& de kändes som om förut
då vi kunde prata om allt
för vi är rätt lika du & jag
förutom att jag inte går bakom ryggen
eller tar hjärtan ifrån folk jag bryr mig om
¯
men jag ville ju bara prata om vanliga
okomplicerade saker så länge bara gick
för jag visste att att din besök inte bara skulle innehålla kall prat om ingenting
& sen kom vi till allvaret som väntat
du såg ut som en ledsen hundvalp när dina läppar uttalade ordet
förlåt
dina läppar som jag kan så väl
mer än någon annans
dom uttalade ordet jag väntat så länge på
¯
jag svarade kort okej
tittade ner i backen
sa 'am over you'
du sa att du ville vi skulle vara vänner
jag sa att de kommer ta ett tag
inte nu
kanske sen
du ville ses i veckan så vi kunde prata ordentligt
under andra omständigheter sa som du så fint formulerade det
din gammal svenska lärare borde vara stolt
¯
& det var sant det du sa
min väl uttänkta ut skällning passade sig inte så bra just där & då
jag var ändå så överrumplad att jag ändå inte fick fram några väl valda ord
mitt hjärta
dunkade det för kärlek eller förakt för dig?
jag kunde inte känna ordentligt
hade bara så stor lust att omfamna dig
hålla dig kvar som min
men jag vet att allt sånt är förbi & förbjudet
¯
det är det som gör ondast
att jag inte får
får nu för tiden är det någon annan som sover på din axel
brottas med dina vassa armbågar du envisas med att vifta med i sömnen
& med att ägna sig åt att utforska din läppar
¯
du sa hejdå vi ses
jag sa det gör vi
du gick
& jag var kaos
upp & ner
ingenting
men allt på samma gång
så jävla förbannad på dig
& på mig själv
¯
jag tänkte ännu en gång på
hur jävla blind jag var
på att jag verkligen hade ingen som helst aning
anade ingenting
inte det minsta
att du delade med dig av dig själv till någon annan
än bara till mig
¯
fan.

Kommentarer
Postat av: andreas

sv: men tack!!! tack tack

2011-02-05 @ 13:34:33
URL: http://popluggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0