| dust | in | the | wind / tre | nyanser | av | grått / gråt |

torterar mig lite.
lider av att jag låter mig själv lida.
låter tankar flyta iväg på förbjudet område
ditt man går om man vill känna smaken av smärta
¯
för tillfället är jag farligt nära
om jag nästan inte redan är där?
vill bara känna
vara nära
¯
vill skriva
skrika ut
¯
men allt blir sådär läskigt på riktigt om jag säger det högt
eller skriver ner det
så jag låter de vara kvar innanför mina bommar
innanför min tunna ljusa hud
hud som saknar hud
¯
låter de snurra runt runt
jag som alltid har varit så bra med ord
vet inte riktigt hur jag ska hantera situationer när jag väljer att stänga dessa ord inne
hur är man tyst, liten, försiktig?
ist för gapig, rättfram & orädd?
¯
& den här tystnaden då som infinner sej ibland
den som faktiskt gör mig tyst & liten
vad gör man med den?
hur råder man bot på nåt som inte finns?
finns det jag känner?
finns vi?
osäkerheten ska vi inte ens prata om
(för hallå din glapp käft vi skulle ju inte prata om nånting
skulle ju stänga allt inne bestämde vi ju)
¯
kan ju inte ens hålla det jag lovar till mig själv ens
lyssnar inte ens på min egen röst
följer inte mina egna logiska regler
för att dom just är logiska
¯
knas
kras
¯

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0