| the | end | of | a | stubborn | crush |

hela min kropp
var av vana inställd på att reagera
som den alltid gjort
när du kommit inom min radie

men den här gången var känslan annurlunda
kroppens reaktionen blev den samma
& jag följde bara med utan att känna efter
känna efter om djurparken i magen fanns där

det är såhär i efteråt
som jag kommer på att dom var inte där
djuren
i magen
som om nån att ägnat sej åt tjuvjakt
där inne
i magen

men jag känner ju ingen med jaktexamen eller vapenlicens
därmot finns de ju en del som kan döda på andra sätt
jag har tex den förmågan
att döda med
tankar
känslor
tårar
läppar
ibland när jag inte ens märker de själv

hade kanske tom en medbrottsling
till mitt mord på min egen djurpark
en människa
en pojke
en man

känns nästan lite konstigt att de numera är
dött bokstavligt talat där inom mej
i min magsäck
eller nu vart dom bott nånstans
har ju haft dom som inneboende så länge nu
mindre än 2år
det är en lång tid
/för en lång lång tid/
en epok som är över

sorligt egentligen
var ju inställd att detta skulle bli ett
/happy ending/

men såhär i efter hand
när jag står med facit
& med många goda råd
i mina händer
vet jag att du nog bara skulle
slagit mitt hjärta sönder & samman
vilket jag egentligen vetat hela tiden
men såklart blundat för
tills i fredags natt

men samtidigt har jag ju kvar kadaverna
som ett minne
för även om det inte finns något levande kvar
så kommer det alltid vara någon speciellt
med dina kaffe latte ögon
adidas vct-jacka
& bruna kalufs ruffs

nu är det dax att ge sej ut
utan mina parasiter i magsäcken
nya äventyr
nya lukter
& kanske tom nya djur
som får för sej att flytta in
& fylla tomrummet

tror att de redan nu har flyttat in en
ny speciell utrotsningshotat fjäril
en liten fjäril som nog bott där ett tag redan
men som jag inte upptäkt förns nu
nu när den kan flyga fritt
själv
utan att bli översprungen av 
förvirrade elefanter
& vackra zebror

får nu hålla lite koll på den dära brunstika fjärilen
har en känsla av att dom kommer bli fler där inne
inom kort
om min medbrottsling sköter sina skygga kort
/rätt/

Kommentarer
Postat av: nillis

fint :*

2010-02-15 @ 22:31:36
URL: http://conjureme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0