| one | of | us | is | gonna | die | young |

efter 20 år lägger The Ark musiken på hyllan nästa år.
så ofattbart tråkigt, i nästan hela mitt 19 åriga liv har dom funnits vid min sida från & till.
börjar nästan gråta när jag läser kommentarerna som trogna & förkrossade fans lämnat under nyheten på hemsidan. visa skriver att deras musik hjälp dom att hitta sig själva. en annan skriver att den kanske tagit sitt liv om de inte vore för dom, att dom hjälpte honom igenom högstadiets svåra år. gråter på riktigt när jag lyssnar på sticket i 'calleth you, cometh i" & läser om en flicka som tackar the ark för att dom gjorde att hon vågade vara annorlunda. så mkt kärlek.
jag minns själv när jag började lyssna på 'it takes a fool to remain sane' på repeat i mitt flickrum 00' 9år gammal. jag tyckte det var helt fantastiskt. ola. känslan. texten jag knappt visste vad den betydde. videon. & massa ola igen.
en så fantastisk människa. han om någon som verkligen vågar, har alltid vågat, vara sig själv.
minns inte vilket år jag såg The ark. 02' kanske? minns inte så mkt av själva konserten heller mer än att de var lerigt, bajamajor, bra som fan & att jag plockade med mig konfetti för att spara.
¯
dock avslutar The ark sina 20år med att släppa en samlings platta den 10 jan & med en avskedsturné i vår. så lite plåster på såren. men självklart inte tillräckligt.
¯
För mer info & turné datum: 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0