| svart |

som en käft smäll
ett slag rakt i magen
som att tappa andan
¯
fjärilarna flög in i en gaskammare & dog
¯
försöker springa iväg för att kunna få tillbaka förmågan att andas
men omtänksamma armar håller mig kvar
försöker få mig att fokusera på det som händer där just då
'orden ska inte få förstöra din kväll'
försöker tränga undan
ler
dansar mig svettig
får en längtan efter den bekymmersfria dimman
de gnager innanför mitt bröst
& jag försöker kontrollera mina korta andetag
¯
men allt kommer tillbaka i vågor
storm-vågor på okänt vatten
¯
trycker allt tillbaka långt, långt in igen
som en garderob fullproppad med skallet
¯
andas andas
inte gråta
orkar inte gråta mer
orkar inte drunkna djupare
¯
förbannar mig själv för att gav allt de mitt
lät dig komma nära
närmst
¯

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0