|and | i | know | that | i | should | let | go | but | i | can't|

13:46
bussen stannar till i grannbyn som man enligt reglerna måste hata
på skolgården brevid har solen lockat ut alla ungar
två flickor gungar tillsammans i ett solblekt traktordäck
minns att de bästa jag visste när jag var liten & gick på fritids
var att gunga
gunga högre än högst
nästan nudda skoltaket
men med åren blev jag räddare & räddare för många saker främst höjder
att nudda taket var inte ens värt att försöka sig på längre
tar upp mobilen & skriver i ett nytt memo "goldfrapp"
bussen svänger ut & fortsätter hemåt
ser min första citronfjäril & känner efter om halsmandlarna har svullnat något mer
tänker på den andra faktorn som fick mig att gå innan klockan visade sluttid
måste sluta låta den trycka ner mej måste sluta skaka som ett asplöv & tappa aptiten
kliar mig under haten, sväljer mödosamt, lyssnar på the radio department
tränger undan tankarna på den andra faktorn vilket är ännu mera mödosamt än att svälja
tänker på att jag tycker om att åka buss ist
på den halvtimmes långa bussfärden mellan himmel & helvete
får man tid till eftertanke tid att reda ut all trisstes som samlats
sitter bra där jag sitter näst näst längst bak med fötter på sättet musik i öronen & solen i ögonen
bara luften som är alldeles för kvav för mina lungor att andas drar ner på helhets intrycket
ser min andra citronfjäril i kil-i-magaen backen som fortfarande ger mej sug i magen efter alla dessa år
nävekvarn-skylten svischar förbi & vid sista anhallt stiger jag av
cyklar 2,5 längs vägen som endas fartdårar åker på, & så jag, hemåt
tanken på att jag kommer komma hem till ett helt tomt hus gör att jag trampar fortare tills mjölksyran gör mig sällskap i sista backen
kliver av hemma på grusgången röker några bloss gömd bakom garaget & intalar mej att de kommer få mig att må bättre
fimpar av vilket får mig att lukta gammal inrökt kärring
låser upp & glömmer säga hej till huset vilket jag måste göra, i fall jag vill slippa olycka hela grejen luktar tvångstanke
men skaddan är redan skedd som med så mycket annat
knyter upp, tar av, blir barfota, ser en trasig brud i hallspegeln
röker resten på altanen, öppnar kylen & blir äklad
är som vanligt enbart sugen på bekrfäftelse & räkor
vi har bara de ena hemma
lyssnar på en bortglömmd spelista med 7 låtar & druknar i självmedlidande
dagen som skulle bli min dag blev ist mina dåliga sidors dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0