| that's | me |


Jungfrun är ett plikttroget stjärntecken som är duktigt på att organisera. De är riktiga arbetsmyror och gör gärna andra människor en tjänst. Jungfrur trivs bäst när de kan hjälpa till och vara till stöd för andra och detta gör de utan krav på tack, återgäldning eller uppskattning. Deras kärlek och ansvarsförmåga är helt villkorslös. De är noggranna och lite perfektionistiska och förväntar sig ibland också att andra ska vara det. De ställer höga krav på sig själva och sin omgivning. De är väldigt pålitliga.

Jungfrun har känsla för stil och klass och är ofta snyggt klädda. Hel och ren är ett absolut måste för jungfrun. De bryr sig mycket om sin egen hygien och ställer krav på att även hemmet ska vara rent och snyggt. De är noga med detaljer, kanske lite för noga ibland skulle nog en del säga. Dessutom kan de ställa lite väl höga krav ibland och de blir sällan nöjda.

Jungfrun gillar som sagt att planera och organisera. De kommer alltid i tid men kan bli lite väl petnoga med att andra också ska följa deras scheman till punkt och pricka. Människor födda i jungfruns stjärntecken blir inte nöjda med sig själva förrän de är perfekta, kanske inte ens då. Det är viktigt att man ger dem bekräftelse och visar dem mycket kärlek, det behöver de verkligen.


Jungfru halsbandet fick jag av min Farmor när jag döptes, bet på de när jag var liten så de är lite bukligt^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0