fucking diabetes

Hej "/

Bilderna som jag lovade skulle komma idag får vänta några dagar på att få läggas upp
för de har hänt lite grejer,
några jobbiga nyheter kom i vägen
min pappa har fått diabetes

han fick reda på de idag när han var inne på sjukan eftersom han har vart så hängig & kissat så mkt den senaste tiden,
hans jobbar-kompis har själv diabetes så han kände igen symptomen så han sa åt honom attt kolla upp de där.
& de vissade sej att hans jobbar kompis, tyvärr hade rätt.

Pappa är kvar nu på sjukan för att lära sej alla sprutor & så, han blir även kvar över natten, har ingen aning när han får komma hem till oss igen "/

Vet inte heller vilken typ av diabetes han har.
vet typ ingentig just nu nästan"/
Vet bara att hans blodsocker låg på 23, de ska i vanliga fall ligga på runt 4-5.

Ja vet de kunde varit så mkt mkt värre, han kunde ha haft cancer lr vad som helst, men ändå jag vet hur jobbigt de kan vara ibland att ha diabetes, efterosm att min bästa kompis Julia har de & även andra vänner till mej & till familjen.
Jag lever i redan en världen som är styrd av diabetes, den sjukdomen finns alltid så nära mej
jag lver tsm med Julia i hennes diabetes bubbla hela tiden
& ja visst de blir bättre med tiden, nu för tiden glömmer jag iland tom bort att Julia har dibetes för att hon sköter de så snyggt, de har blivit en del av vardagen, en del av livets gång
men även om de blir bättre med tiden så är ju första tiden, innan man kommit in i de, jobbig & komplicerad.
& ibland kan de gå så fel att man är tvungen att åka ambulans till sjukan.

Åh tycker bara att de är så jobbigt allt just nu, ja vet ju exakt vad som väntar min pappa & min familj.
Men samtidigt är nog detta en ring klocka för min pappa, han har nu insätt att han måste ta hand om sig själv,
börja röra på sej äta ordentligt etc, så i slut ändan kommer nog detta gå bra
men de känns läskigt iaf


skit diabetes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0