dumma dumma dumma mage - del 2347 av ?


Åh typiskt!
Magen har bråkat sen i lördags kväll, jag blir fan aldrig av med denna fruktansvärda magvärken/magknip jag får då & då!
& ingen värktablet i hela världen hjälper när jag har denna värk, de är säkert nåt som är super i fel i min mage, men sen förra gången i sommras när jag låg inne, så har jag fått en sån sjukhus-skräck! Är livrädd för att dom vill cuta bort bilndtarmen från mej så jag blir nersövd & så klipper dom mitt Hultsfred-armband (panik) & jag vet inte vad!
vill inte, vill inte, vill inte!!

Allt började i Lördags kväll, när vi hade kommit hem från kalaset i Trosa, jag åkte aldrig till Jozze heller men tur var väl de, för efter vi ätit tacos & massa popcorn & Wallander-filmen började så fick jag så sjukt ont i mage & tog en samarin, men inget hjälpte!
Sen blev de lägg dax & fy fan vad ont jag hade! Jag visste inte vad jag skulle ta vägen! Jag snurrade hela natten & sov väl max sammanlakt 1h under hela natten, var nere flera gånger & knalade runt & hade panik! Usch jag hatar sånna nätter, har ju haft ett antal sånna nätter redan, men man vänjer sej aldrig men den dära panik-smärtan!
Men på något sätt så klarade jag mej igenom den natten utan att sätta köks-kniven i magen för att få slut på skiten & på morgonen hade jag både ont & mådde illa oxå, så efter att tag så spyde jag, (inte mysigt att spy upp tacos kan jag lova, trodde jag skulle kvävas!) men denna gång för egen maskin, ett litet + iaf.

Tyvärr så hade jag & min familj bestämt att vi skulle till Norrköping denna söndag (igår alltså) men jag mådde så dåligt & var helt utmattad så jag fick stanna hemma, typiskt jag som "behövde" shoppa en massa, dumma mage! :(
Dom timmarna dom var borta så sov jag bara, jätte skönt & när jag vakande så var värken lite mindre!
På kvällen kunde jag tom äta lite oxå, mat har aldrig smakat så gott i think!

Natten till måndagen (idag) kunde jag sova hela natten utan uppehåll iaf, skönt. Fick även låång sovmorgon eftersom jag stannade hemma från skolan idag.
Så medans dom andra i min klass tragglade engelska med vårna kära (nooot) engelska-lärare Berit, nästan dödat våran torra UF-lärare Magnus & ätit äcklig skolmat, så har jag varit här hemma & tagit de lugnt med mamma, vi har gått lång promenad vid vattnet & jag fotade en massa såklart! Sen har jag läsit gammla tidningar, lyssnat på Markus, städat & röjt i min byrå & vilat min dumma mage!

Läget med magen nu är bra, men fortfarande så har jag den dära onda klumpen inne i magen på högersida som känns i varje steg jag tar, de gör inte ont, den bara känns & är jobbigt. Men den känslan med onda klumpen i magen, har jag faktiskt där emot vant mej med, får oxå alltid så efter några dagar med magknip, inte bra alls! men men.

Men vet något bra lr??
När mina päron & Beckis var i Norrköping igår utan mej, så var dom så söta så dom köpte Markus Krunegårds skiva till sjuka lilla mej wiiieeee :D :D
Äntligen är de min, min! & nu går den ju självklart på repate här hemma! Im happy!
Markus♥

men de blir H&M imorn iaf, får se om jag orkar hela dagen.

puss sålänge♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0