blueberry baby



Idag gjorde jag & Nilljus samma sak som vi gjorde för exakt ett år sen, nämligen att gå upp i "min" skog & plocka blåbär!


& vi blev sådär härligt lilla på fingertopparna


Efter allt plockande satte vi oss & vilade en stund på en klippa som har en väldigt fin utsikt. Här satt jag när jag var liten & ritade av utsikten eller bara satt en stund. På högstadiet nån gång vet jag att jag även satt där på klippan & tjuvrökte, ajabaja!


Sen gick vi in & knoddade ihop en deg som var alldelses för god för sitt eget bästa. Den lilla delen deg som fanns kvar blev tillslut till en paj. En blåbärs paj såklart


Den åt vi sen på min altan med massor av vaniljsås & ett glas mjölk till. Mummms! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0