karnevalen 09


På torsdags eftermiddagen åkte jag & N in till stan & karnevalen. Jag var sur & stressad då jag hade glömt min mobil (vilket jag inte hade gjort visade de sej senare) & alla posetiva tankar hemma. Men efter en mysig bussresa md Niljus kändes de lite bättre. Väl inne i stan möte vi Tönt, sen sprang vi runt på stan & letade kläder till mig, då jag inte trivdes i min outfit. Men efter mkt provande så köpte jag bara en liten svart tubb-topp som jag hade till mina blå höga shorts & i de trivdes jag kan jag lova! Efter turen på stan knallade vi hem till T. Vi käkade kebab/pizza/sallad & lyssnade på MJ, som vanligt alltså. Andie kom sen till oss när hon slutat jobbat. När vi alla var samlade gjorde vi oss finare & sen traskade vi ner mot stan igen. Vi svängde förbi Fille & killarna innan vi gick till östra klockis där vi satt & myste med Mickis & Sanna i kvälls solen.



När vi suttit där ett antal timmar gick vi brudar ner på stan, killaran gjorde oss sen sällskap.

på vägen plockade jag en jätte fin ros utan stjälk som jag hade i min hand under hela natten, jag vårdade den som ett litet barn, då jag skulle ge den till b.




Under kvällen/nattens gång satt vi på chill, klockis, sprang runt på stan, träffade massa älskat folk som Malin, Eve, Henke & Ekstrand i min klass, jag blev helt till mig av lycka när jag träffade dom. Jag blev även helt vild när jag träffade snygg Lojsan, den brudan är för underbar alltså åh! Vid svängde förbi Ringens grill, möte upp lilla S & käkade pommes.
Vi flaxade hit & dit & upp & ner. & jag & N tappade bort resten mitt i allt men vi hittade dom lika snabbt igen.
Kommer just nu inte på allt vi gjorde under den torsdags-natten, jag blandar ihop allt med fredags-kvällen. Men & åh vad kul vi hade de!

planen var ju den att jag skulle ge min ros till b, men han dök aldrig upp. men en annan pojke som gjorde mig båda ledsen, yr & knäsvag dök därimot upp. I. först på avstånd, då gjorde han mig tom genom att bara gå lite för nära en annan flicka. & jag kunde verkligen förstå hur han kunde göra mig så tom för så lite. ingen kan ju knäcka mig så eller?
jag var tvungen att slå mig själv & kedjeröka ett tag innan jag var fight for fight igen.

andra gången jag såg honom var de för sent för att vända, för jag ville verkligen inte, fast att egentligen ville de. men efter några tysta uppmuntrande meningar från N, vågade jag gå förbi & få en kram. men allt som skulle bli så rätt blev bara så fel. de blev stelt & du pratade med NDB ist, men de var smatidigt skönt, då behövde jag inte komma på något smart att säga med en gång. kunde bara nicka & le lite. som tur var de ju inte bara jag som blev lite nervös. efter några minuter, en avskeds kram & en puss av dej på min halsen så försvann jag.



När vi skulle säga hejdå till lilla S satt även I där igen & jag försökte låsas som om att de var en vanlig bal på slottet, de gick sådär. när jag äntligen vågat mig fram en andra gång tack vare T så kom orden ut fel den här gången oxå, eller dom kom inte överhuvudtaget. efter en andra hejdå kram den kvällen gick vi vidare & mitt huvud var kaos.

När klockan var runt 3(!) så gick vi förbi Fille en sväng innan vi brudar & Tobias gick mot Tove för att hämta våra grejer & bli upp hämtade. Efter att vi förflyttat oss 8 våningar upp & sen 8 våningar ner igen på mindre än 10min, hoppade vi in Andies mammas bil & åkte hem till Näve. Klockan var 4(!!!!!) när jag la mitt huvud på kudden. Saken var den att jag skulle jobba igen vid kl10, alltså jag skulle gå upp igen kl halv 7, 2 & ½ sömn blev de för lilla mig den natten, men de ångrar jag inte nånstans kan jag lova, inte ens när klockan ringde vi halv 7!

Rosen jag skulle ge b fick jag med mig hem osakdd, den ligger nu på min hylla & visnar...



Efter 6 lång arbetsdag, som gick jävligt bra (jag somnade inte stående iaf) möte jag upp med Andie, vi satte oss på KH uteservering & käkade kycklingtallrick/kyckling i bröd. Hej & hå va mysigt & avslappnande de var att sitta där & bara vara efter en seg arbetsdag, snacka om fina pojkar vi träffat kvällen innan & skratta åt ingenting.



Efter att vi ätit upp, handlat nagelfil åt Andie, snackat med en skön gubbe om aftonbladet & gått på toa på statshuset börjde vi traska hem till Tobias. På vägen mötte vi upp med Nilljus.



Efter några timmar hos tobias gick vi allesamans vidare ner på stan.



Vi möte upp med Sanna & Mickis utanför öster grill.



jag plockade även denna dag en nya ros i hopp om att få ge den till b, men han dök inte upp i vimlet denna kväll heller & någon ersättare att ge den till fanns inte, inte ens I.

"I fake a smile so he won't see that I want and I'm needing everything that we should be"



Även denna kväll flängde vi runt på stan & brudsen åkte virvelvinden & skrek så hela Nyk hörde ^^
Träffade Lojsan min även denna kväll yey! Stog & berättade om I när han plötsligt dök upp, helt ovetande om att jag stog 3m ifrån. Träffade Christofer oxå himla skoj, så längsen man såg honom. Vid 11 åkte Nilljus hem då hon skulle spela match dagen efter, innan de hade vi träffat Jessie wiho!



Efter att T & NDB åkt extrem gick vi till chill innan vi hamnade på klockis även denna kväll. Där låg vi & tittade på stjärnorna, fnissade åt killarnas tokiga historier & käkade godis medans alla runt om kring oss satt i sina små gäng & hade allsång. Killarna & jag var även & bjöd polisen på godis, men dom ville inte ha, den ena sa att efter kl12 så satte sej allt på låren haha, skit tänkt vi, då var vi 9min försena! ^^
kl kvart i 1 drog vi ner på stan en sista gång för att jag skulle få dra i snörre & "ramla in" i I ^^

På väg ditt så var han där helt plötligt & eftersom jag hade sovit alldeles för lite så gick samtalet mkt bättre än igår. & de kändes som att de kommer kännas bra i fortsättningen oxå, jag som var rädd att de alltid skulle kännas stelt då vi börjat i helt fel ände, vi liksom flög upp på berget utan att ta den långa klättringen upp först. Efter ett mkt bra samtal sa vi hejdå & jag sprang genom stan för att komma ikapp dom andra.



Efter att jag fått dra i snöre & fått en gosedjurs-krabba vid namn Felix (& nej han är inte gay eller tjej, kill-krabbor kan väl få ha ögonskugga ändå okey?^^) sa vi hejdå till våra boys & gick mot våran skjus hem, Andies mamma, Susanne är väl för bra va? På vägen till bilen möte vi I & co igen, & mitt huvud var kaos även denna bilfärd hem. Jag landade i min säng lite tidigare denna natt, vid 2. Den andra rosen fick jag oxå med mej hem denna kväll, oskadd, men visen..

Tack för ni gjorde 09:s karneval till min bästa karneval ever ♥


Kommentarer
Postat av: P

WIHO! :D

2009-08-11 @ 21:08:50
URL: http://percie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0