onsdag: work, mys med t & n i hamnen, änder, solnedgångar & stjärnor i taket.


När jag kom till jobbet på morgonen mötes jag av mina arbets-kamrater & 2 polisar bilar, jag fattade nada! Tydligen hade två flickor sett en man inne på H&M vid kl22 & ett glas var krossat vid entren från insidan av den här mannen då. Polisen hade under natten sökt igenom hela butiken på natten, men inte hittat nån eller något spår överhuvudtaget. Så när jag kom på morgonen där så skulle polisen söka igenom stället igen. Så jag & mina arbetskamrater fick sätta oss på Huldas så länge, synd att man redan ätit frukost för vi fick skriva upp allt vi tog på H&M. Efter polisens andra runda utan resultat fick vi gå & jobba vid 10 över 10, med oss hade vi en säkerhets-vakt vilket vi ska ha i butiken tills på måndag. Hela morgonen var vi helt nojiga & gick inte ens på toa ensamna & trodde vi såg mannen överallt.
Frammåt eftermiddagen hade rädslan lakt sej & vi började då tro att de inte varit nån inne i butiken då de är omöjligt att ta sej ut! För in kom han, då vi tror vi kan ha låst in honom av misstag när vi stängde kvällen innan. Men vi kom inte på någon logisk förklaring till den krossade glas-rutan, utan bara massa sjuka idér som inte var kloka nånstans, typiskt oss^^



Efter den psykiskt påfrestande arbetsdagen så möte jag upp med N & T utanför h&m. Vi gick till Citygrillen & käkade middag, vi satt där en evighet & myste, käkade, fnittrade & snackade skit.



Efter maten gick vi en sväng mot vallarna, satt där en stund bland allt fågel-bajs, cigarett-fimpar & kapsyler



Men sedan traskade vi vidare, mot hamnen & T:s lilla "hemliga" plats. Där satt vi, dinglade med benen & T kastade stenar till en liten stackars and medans solen gick ned bakom betong-cylindrarna.




När klockan närmaste sej 9 gick vi därifrån, mot busstationen, där jag & N skulle ta sista bussen hem. Vi sa hejdå till T & så klev vi på. Väl hemma i våran "trygga" lilla by, möte vi upp 2 av våra finaste pojkar, S & S. Vi följde med lilla S hem till honom för att se på film, "I taket lysser stjärnorna" närmre bestämt. Mkt bra film, jag grinade & klagade högt när Jenna gjorde fel, enligt min mening, men som vi sa, de är ju aldrig lätt att vara 14år, de vet jag allt för väl. Efter filmen sa vi hejdå & jag cyklade hem till sängen. ♥

Kommentarer
Postat av: P

MYSDAG! fler sånna dagar vill jag ha och det är bums :*

2009-08-10 @ 21:23:00
URL: http://percie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0